18 iunie 2012

Începutul


           Interesul meu pentru conceptul de cultură organizațională a apărut în cadrul unui workshop cu această temă, organizat de către asociația studențească AIESEC. În timp ce ascultam prezentarea susținută de o specialistă în acest domeniu în mintea mea se năștea ideea: îmi voi scrie lucrarea de disertație având ca temă Cultura Organizațională. Rezultatul va fi prezentat în continuare:


Introducere




          Culturii organizaționale i s-a acordat în ultimii ani o atenție deosebită atât din partea academicienilor cât și din partea practicienilor din domeniul economico-financiar. În urma studiilor făcute s-a constatat că, având ca primă formulă necesitatea performanței în cadrul unei organizații, cultura organizațională trebuie să acomodeze și să administreze nevoile și performanțele curente ale părților angajate. Acest proces de organizare performantă presupune la rândul lui o mulțime de norme și valori comune care să informeze și să ghideze comportamentul angajaților din cadrul unei companii. Managementul este partea angajată care, în acest (bi)lanț organizatoric, trebuie să satisfacă și să asigure maximul performanței organizaționale. Atunci când lucrurile intră în declin în interiorul sau în exteriorul unei organizații, managerii sunt cei care își însușesc cultura organizațională ca sursă a problemelor și nu mai puțin a soluțiilor necesare unei redresări eficiente. Astfel, cultura organizațională este considerată ca fiind unul dintre factorii determinanți ai performanței și eficienței efective din sânul unei entități economice.
           Studiul prezent are ca obiect ”Cultura organizațională din cadrul Asim România” (numele companiei este fictiv pentru păstrarea conficențialității) precum și punerea în evidență a modalităților prin care Grupul Asim (din care face parte Asim România) și-a adaptat performanțele și eficiența organizațională pieței și culturii românești. Această adaptabilitate impusă de confluența dintre factorii economici și culturali regăsindu-se, de altfel, și în percepția angajaților față de diferitele aspecte ale organizației și ale modului de a le administra.
            Astfel, acest studiu prezintă o imagine de ansamblu a profilului cultural-organizațional prezent în cadrul companiei de asigurări Asim România, cu accent pe trăsăturile culturii organizatorice dominante, prin intermediul testului OCAI și a celorlalte metode de diagnosticare, fiind evidențiată puterea culturii organizaționale prezente în cadrul organizației, percepția pe care angajații o au în ceea ce privește cultura organizatorică existentă și recomandările acestora de schimbare și, nu în ultimul rând, măsura în care cultura organizațională prezentă și cea recomandată corespund obiectivelor pe termen lung ale companiei și cerințelor pieței în care aceasta activează.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu