15 august 2012


3. Cultura organizațională în cadrul Asim România


      Datorită duratei foarte scurte de activitate pe piața românească, Asim România se află în prezent într-un proces de continuă formare a unei culturii organizaționale proprii domeniului în care își desfășoară activitatea. Dezvoltarea rapidă a companiei pe piața românească poate constitui astfel un avantaj din punct de vedere al dezvoltării unei culturi organizaționale performante, cât și un dezavantaj în ceea ce privește lipsa de experiență în mediul nou, specific protecției financiare de pe piața Românească. 
         Se poate argumenta că nivelului de operare restrâns cu care Grupul  Asim și-a început activitatea în domeniul asigurărilor a favorizat implementarea și dezvoltarea unui model de cultură organizațională specific companiei cât și noilor criterii de adaptare la piața existentă. 
     În vederea dezvoltării acestui model favorabil din punct de vedere cultural-organizatoric, Grupul Asim și-a recrutat agenții de asigurări din rândul candidaților ale căror performanțe au corespuns modelului companiei cât și mediului competitiv caracteristic pieții românești. În mod concret, însă, dezvoltarea unui model cultural-organizațional stabil și puternic necesită un efort susținut din partea Grupului Asim. Printre factorii interni și externi care impedimentează procesul de implementare și promovare a unei culturi specifice organizației  Asim Grup se numără: 
  • Inexistența unui model de cultură organizațională la care să adere de la bun început nu numai echipa managerială dar și consultanții de asigurări. Cu toate că angajaților din cadrul Asim România le-au fost prezentate valorile cultural-organizaționale ale Grupului Asim, lipsa unui model tradițional de organizare continuă să afecteze adaptarea la modul de operare specific companiei și integrarea angajaților în schema cultural-organizațională. 
  • În general, în cadrul companiilor cu o cultură organizațională dezvoltată asimilarea acesteia de către noii angajați se realizează într-un timp relativ scurt, puterea exemplului și performanța profesională la locul de muncă jucând un rol foarte important. Conform acestui model, personalul nou recrutat în cadrul Asim România trebuie să răspundă culturii organizaționale a companiei prin aderarea continuă la procesele de dezvoltare și adaptare internă și externă ale business-ului. 
  • 60-70% dintre consultanții de asigurări au dobândit experiență în domeniul asigurărilor în slujba principalilor competitori ai Grupului Asim. Adaptarea profesională a angajaților la noile criterii culturale și organizaționale din cadrul Asim România necesitând astfel renunțarea la valorile și tradițiile acumulate în cadrul altor companii și aderarea pozitivă la cultura organizațională specifică  Asim.
  • Experiența în domeniul financiar a agentului de vânzări din România este caracterizată, în general, de necesitatea unui profit imediat și mai puțin de cultivarea performanței profesionale favorabilă unei cariere durabile. Acest tipar inerent al culturii comerciale se aplică și în domeniul asigurărilor în care își desfășoară activitatea Asim Grup. În vederea unei dezvoltări cultural-organizaționale cât mai propice organizației se recomandă recrutarea unor candidați care să susțină și să pună în valoare expertiza profesională de lungă durată,potențialul efectiv al organizației și adaptarea la schimbările impuse de piață.

      În concluzie, procesul incipient de dezvoltare cultural-organizațională care permite operarea curentă a Grupului Asim necesită o diagnosticare cât mai precisă a caracteristicilor culturale și organizaționale din interiorul și exteriorul companiei. Acest diagnostic trebuie să stabilească tipul și profilul cultural-organizatoric prezent precum și posibilitatea adaptării acestuia la un model viabil din punctul de vedere al conducerii companiei cât și al subalternilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu